Antoni Cañete, presenta la seva candidatura a la presidència de PIMEC

Aquesta candidatura seguirà treballant perquè l’entitat segueixi centrada a representar i defensar només els interessos de les pimes i els autònoms de Catalunya.

Barcelona, divendres 5 de febrer de 2021. Després que el passat dimarts Josep González anunciés que la Junta Directiva de PIMEC va donar suport a la seva decisió de no acabar el seu mandat com a president de l’entitat, Antoni Cañete, proposat pel mateix González per substituir-lo en el càrrec, ha presentat la seva candidatura destacant que seguirà “treballant perquè la patronal segueixi centrada a representar i defensar només els interessos de les pimes i els autònoms de Catalunya”. “Representem un nou model de governança dins un procés transparent i participatiu que assolirà els canvis normatius necessaris per afrontar els reptes de futur”, ha manifestat.

En la presentació de la seva candidatura, proposa un model de capitalisme inclusiu i assegura que seguirà treballant per situar les pimes i els autònoms en el lloc que els hi correspon en funció del seu pes en l’economia i a l’hora de generar riquesa i ocupació. 

En una roda de premsa telemàtica des del Col·legi de Periodistes de Catalunya, ha assegurat que “és un honor i un orgull” encapçalar una candidatura formada per empresaris i empresàries, alguns dels quals l’han acompanyat avui presencialment: Maria Teixidó, qui ha liderat diversos projectes i moviments de canvi en el món de la dona, Josep Soto, president en funcions de PIMEC Joves, Emma Gumbert, experta en relacions laborals, Anna de Quirós, qui és emprenedora i lidera una associació de dones empresàries, Mireia Cammany, empresària del sector industrial, i Isabel Galobardes, presidenta en funcions de PIMEC Turisme, entre altres. 

Antoni Cañete s’ha dirigit als socis i les sòcies de PIMEC per dir-los que vol preservar el fi de PIMEC com a agent economico-social: “Les patronals no es poden pervertir ni instrumentalitzar; lluitaré per defensar només els interessos del teixit productiu català”. “PIMEC ha estat sempre una entitat democràtica que ha celebrat eleccions cada 4 anys i s’ha sotmès constantment a auditories. Basta ja de dir mentides, perquè la patronal està per sobre de qualsevol dels candidats que ens presentem”, ha afegit. 

Sobre la seva trajectòria, ha explicat que és un empresari d’una petita empresa familiar i que ha dirigit i constituït l’agrupació del GRUP COMFE, un grup que s’ha internacionalitzat i aliat per competir amb empreses grans del sector, com per exemple SIEMENS. Dins la patronal, ha estat el màxim responsable executiu de PIMEC, tot desenvolupant el càrrec de secretari general. Així mateix, forma part activa de la Plataforma Pymes i de la Plataforma Multisectorial contra la Morositat i ha participat en l’impuls de mesures fonamentals com el règim sancionador contra la morositat empresarial, i d’altres en el sí de la comissió de reconstrucció del Congrés dels Diputats.

Propostes i principis de la candidatura

Destaca la importància que les entitats socials no s’instrumentalitzin i considera que el comès de PIMEC com a agent socioeconòmic ha de seguir sent el de ser d’utilitat per a les empreses i l’economia en general.

Situar les pimes i els autònoms “en el pont de comandament”, en el lloc que els hi correspon com a principal motor de l’economia. “Ho aconseguirem potenciant una major sensibilitat de l’Administració Pública cap al teixit productiu i amb un activisme empresarial on les pimes contribueixin en l’elaboració d’un model econòmic i social”, ha defensat. 

Tanmateix, ha platejat el concepte de capitalisme inclusiu com a element clau i estratègic per potenciar la competitivitat de les pimes catalanes i impulsar la seva activitat econòmic: “És necessari configurar uns preus competitius, lluny dels mercats de rentes excessius que encareixen els costos i fan impossible la competitivitat de les petites i mitjanes empreses, sobre tot a nivell internacional”. En aquest sentit, també defensat que PIMEC seguirà treballant perquè es complexin els terminis de pagament, per promoure la participació de les pimes en la compra pública, per aconseguir una fiscalitat específica, uns preus raonables de l’energia, etc.